Artikler om: Regnskap

Merknad i MVA-melding

Merknad i MVA-melding



Når du har kjørt et MVA-oppgjør, og skal levere MVA-melding, har du mulighet for å oppgi merknad. Det er kun i spesielle tilfeller du skal ha med merknad.

I mva-meldingen KAN du oppgi merknad, men det er kun nødvendig dersom du mener at det er noe som er viktig for behandlingen av MVA-meldingen. Skatteetaten sier følgende på sine sider:

Her skriver skatteetaten følgende: > Du skal bare gi merknader som er viktige for behandlingen av mva-meldingen
Hvis du er usikker på regelverket eller hvordan du skal fylle ut skjemaet, bør du ta det opp med Skatteetaten før du sender inn mva-meldingen.Du skal ikke bruke merknadsfeltet til å melde endringer – for eksempel adresseforandring eller at virksomheten er avsluttet. Les mer her: https://www.skatteetaten.no/bedrift-og-organisasjon/avgifter/mva/mva-melding/?310141=310148

Etter at MVA-meldingen er klargjort får du mulighet til å legge inn merknad pr. linje. Dette er ikke obligatorisk, men brukes til å forklare beløp som er utenfor normalen. Her kan du enten velge en forhåndsdefinert merknad, eller velge fritekstfelt for å skrive din egen.




MA

Oppdatert på: 21/08/2024

Var denne artikkelen nyttig?

Del tilbakemeldingen din

Avbryt

Tusen takk!