Avslutte abonnement for DNB Regnskap

Ønsker du å si opp DNB Regnskap kan du ta kontakt med oss på chatten. Er vi ikke pålogget kan du sende oss en offline melding, så kommer vi tilbake til deg på e-post. Oppgi da hvilket selskap det gjelder og hvor lenge du har behov for tilagang i systemet.

Oppsigelsestiden i DNB Regnskap er ut inneværende måned så sant du ikke er innenfor prøveperioden på 30 dager gratis.

Vi setter stor pris på tilbakemeldinger, og ønsker gjerne å vite hva årsaken til at du ikke ønsker å benytte DNB Regnskap videre er. Har du for eksempel valgt et annet system, og hvorfor endte du opp med dem?

Når du avslutter DNB Regnskap vil selskapet ditt etter hvert bli slettet. Det er derfor viktig at du laster ned oppbevaringspliktig dokumentasjon og oppbevarer denne i henhold til loven: Altinn om oppbevaringsplikt. Merk at dersom du har ført regnskapet i DNB Regnskap over flere år uten å ta sikkerhetskopi av regnskapet ditt, må du også laste ned oppbevaringspliktig dokumentasjon for foregående år i tillegg.

Rutine ved avslutning av DNB Regnskap

Før du avslutter anbefaler vi at du gjør ferdig regnskapet og avstemmer det så godt du kan pr. datoen du skal avslutte. I eksempelet vi har laget under har vi valgt å avslutte regnskapet pr. 31.12.2021.

1. Last ned saldobalansen

For å laste ned saldobalansen går du til Annet i menyen til venstre -> Rapporter -> velg fane Regnskap -> Under Saldolister velg Saldobalanse hovedbok.



Velg årstall, perioder kontointervallet (velg fra den første kontoen i kontoplanen til den siste) -> Vis rapport.



Nederst til høyre får du da valg om å laste ned rapporten som PDF.

Last ned hovedboken/posteringsjournal

For å laste ned posteringsjournalen går du til Annet i menyen til venstre -> Rapporter -> velg fane Regnskap -> under Kontoutskrifter velg Posteringsjournal.



Fyll inn parameterne (fra og til bilagsnummer vil være alle innenfor inneværende år som standard). Klikk på Vis rapport -> Last ned som PDF.

Last ned åpne poster kunder (liste over kunder som ikke har betalt)

For å laste ned åpne poster på kunder går du til Annet i menyen til venstre -> Rapporter -> velg fane Regnskap -> under Saldolister velg Åpne poster kunder.

Velg intervallet så du får med alle kundene dine (dette er lagt inn som standard) -> legg inn dato lik datoen du skal avslutte regnskapet så det samsvarer med posteringsjournalen og saldobalansen.



Vis rapport -> Lagre som PDF.

Last ned Åpne poster leverandører

For å laste ned åpne poster på leverandører går du til Annet i menyen til venstre -> Rapporter -> velg fane Regnskap -> under Saldolister velg Åpne poster leverandører.

Videre er prosessen identisk som ved nedlastning av åpne poster kunder. Se punkt 3.

Last ned alle utgående faktura

For å laste ned utgående faktura går du til Annet i menyen til venstre -> Rapporter -> velg fane Salg -> under faktura velg Faktura utvalg.



Legg inn utvalget -> Vis rapport.



Last ned alle bilag (vedlegg)
Per nå er du nødt til å ta kontakt med oss på systemstøtte om at du ønsker å få tilsendt alle bilagene. Da vil vi etter kort tid laste opp bilagene dine i innboksen i systemet under Utgift -> Innboks.

Det kan også være lurt å ta en titt på andre rapporter, for eksempel under lønn, for å se om det kan være nyttig å laste ned flere rapporter. Det er bedre å ha for mye dokumentasjon enn for lite.

Var denne artikkelen nyttig?
Avbryt
Tusen takk!