Ny utgift - regning
For å registrere en regning går du til menyvalget Utgift -> Innboks og velg Last opp dokument oppe til høyre.
Tips: Du kan ta bilder av kvitteringer/Regninger via appen DNB Regnskap. Da vil kvitteringen komme direkte inn i innboksen for behandling
Regninger som skal betales av selskapet kan behandles slik:
Klikk på Registrer på filen det gjelder.
Her kommer det opp fire alternativer: Regning, kvittering, tilbakebetaling og bilag. Velg regning.
Vedlegget tolkes og leser inn data som fylles ut automatisk. Husk å sjekke at data stemmer.
Opprett ny leverandør dersom leverandøren ikke er registrert fra før. Leverandøren blir lagret i din leverandøroversikt.
Les mer om leverandør her: Opprette ny leverandør
Under Regnskap må det legges inn riktig kostnadskonto for utgiften. Systemet har “Smart bokføring” noe som betyr at det foreslås en kostnadskonto basert på hva som du og andre brukere av systemet tidligere har lagt inn mot denne leverandøren. Se gjerne over forslaget for å være sikker på at det blir riktig for ditt regnskap. Les mer om kostnadskonto her.
Klikk på Bokfør og betal eventuelt bare klikk på Bokfør for så å registrere betaling senere.
Legg til prosjekt eller avdeling på regningen
Dersom regningen skal knyttes mot et prosjekt eller en avdeling kan du legge til dette under Endre feltvisning øverst i utgiftsbildet.
Huk av for boksene prosjekt og avdeling og trykk lagre.
AHI
Oppdatert på: 29/08/2024
Tusen takk!