Ny utgift - Regning



For å registrere en regning går du til menyvalget “Utgift” -> “Innboks” og velg “Last opp dokument” oppe til høyre. Regninger som skal betales av selskapet kan behandles slik:



Klikk på «Registrer» på filen det gjelder.

Her kommer det opp fire alternativer: Regning, kvittering, tilbakebetaling og bilag. Velg regning.



Vedlegget tolkes og leser inn data som fylles ut automatisk. Husk å sjekke at data stemmer.



Opprett ny leverandør dersom leverandøren ikke er registrert fra før. Leverandøren blir lagret i din leverandøroversikt (du kan lese mer om dette her).

Under “Regnskap” må det legges inn riktig kostnadskonto for utgiften. Systemet har “Smart bokføring” noe som betyr at det foreslås en kostnadskonto basert på hva som du og andre brukere av systemet tidligere har lagt inn mot denne leverandøren. Se gjerne over forslaget for å være sikker på at det blir riktig for ditt regnskap. Les mer om kostnadskonto her.



Klikk på «Bokfør og betal» eventuelt bare klikk på “Bokfør” for så å registrere betaling senere.
Var denne artikkelen nyttig?
Avbryt
Tusen takk!