Artikler om: Timer

Opprette person til timeregistrering


Tilgjengelig i Pluss og Komplett


Dersom en person skal opprettes til timeregistrering og timer skal overføres til lønn, må personen først opprettes i ansattregisteret i lønn.


Hvis personen selv skal føre timer i timeregistreringsmodulen knyttet til sin bruker i systemet, vil personen opprettes automatisk første gang vedkommende bruker funksjonen. Man skal da **ikke **legge inn personen manuelt slik denne fremgangsmåten viser.


Opprette person manuelt


  1. Gå til Timer **i venstremenyen. Klikk på **Timebrukere **og **Ny timebruker.



  1. Legg inn **Navn **og knytt opp personen opp mot en ansatt fra ansattregisteret. Bruk søkefeltet for å bla gjennom ansatte i selskapet. Klikk deretter på **Lagre **for å administrere flere innstillinger på personen.



  1. Klikk på **Detaljer **for å registrere følgende:


  • Stillingsmal: Stillingsmal som definerer hvor mange timer den ansatte skal jobbe per uke. Standard stillingsmal i systemet er 37,5 timer
  • Prosent: Den ansattes stillingsprosent
  • Firmanavn: Selskapet den ansatte jobber i
  • Beskrivelse: Beskrivelse av den ansattes arbeidstid
  • Startdato: Dato den ansatte skal begynne å registrere timer fra
  • Sluttdato: Eventuell sluttdato for den ansatte. Dette feltet er ikke påkrevd
  • Aktiv: Sett hake her dersom den ansatte skal være aktiv i timeregistreringsmodulen
  • Team: Her kan du knytte personen mot et team. Dette er kun aktuelt dersom det skal benyttes team for timegodkjenning



Tips! Du kan også administrere innstillingene på en eksisterende timebruker/person ved å klikke på aktuell person i listevisningen over personer. I tilfeller hvor timeregistrering skal brukes til lønn, og lønnsmottakeren sin timebruker ble automatisk opprettet, vil det for eksempel være nødvendig å koble denne timebrukeren/personen mot aktuell ansatt.


EJ

Oppdatert på: 14/11/2024

Var denne artikkelen nyttig?

Del tilbakemeldingen din

Avbryt

Tusen takk!