Artikler om: Salg

Status på utsendt faktura

Status på utsendt faktura


  1. Gå til Annet **i venstremenyen og velg **Utsendingsliste.


Obs: Hvis dette ikke er synlig i venstremenyen, klikker du på på Rediger menyvalg nede til venstre og setter hake ved Utsendingsliste.



  1. Gå til fanen **Alle **for å få oversikt over alle utsendinger som er sendt, klikk på **Mine **for å se alle utsendinger som er sendt fra din personlige bruker, og velg **Pågående **for å se alle fakturaer som er under behandling og i utsendelseskø.


Klikk på de tre kulepunktene og velg **Avbryt **dersom utsendingen av en faktura har stoppet opp, men ikke har feilet. Forsøk deretter å sende fakturaen på nytt.


  1. Gå til **Feilede **for å se fakturaer hvor utsending har feilet.


En vanlig grunn til at utsending feiler er at det ikke er satt opp en utsendelsesplan, eller at utsendelsesplan benyttes uten at det er satt opp fakturablankett.


  1. Gå til **Ferdigbehandlet **for å se alle utsendinger som er fullført, velg fanen **Faktura **for å se alle fakturaer og purringer som er sendt ut, og velg **Lønnsavregning **for å se alle lønnsavregninger som er sendt ut.


Alternativt kan du velge å se status per faktura, ved å gå til Salg i venstremenyen og velge Faktura. Klikk deg inn på aktuell faktura og før musepekeren over statusbildet. Her får du opp en verktøylinje som viser utsendelsesmetode (med mulighet til å klikke deg direkte videre til utsendingslisten), bilagsnummer, eventuelt restbeløp, og informasjon om periodisering dersom fakturaen er periodisert.




EKS

Oppdatert på: 03/10/2024

Var denne artikkelen nyttig?

Del tilbakemeldingen din

Avbryt

Tusen takk!