Artikler om: Lønn

Aktivere funksjonen ansattreskontro i innstillingene

Aktivere ansattreskontro i innstillingene



Gå til Innstillinger i toppmenyen og velg Lønn.



Velg fanen Kontoer og lønn og finn Ansattreskontro.



Velg mellom Alle ansatte eller Ved behov i nedtrekkslisten. Nyopprettede selskaper i systemet vil automatisk ligge med Ved behov som en standard innstilling.



Klikk Lagre innstillinger.

Velger du å opprette ved behov vil du måtte opprette ansattreskontro manuelt på hver ansatt, også på nyansatte.

Dersom du velger alle ansatte vil du få muligheten til å velge mellom følgende alternativer:



NB: Dersom selskapet ble opprettet før september 2022 vil du få en en melding om å opprette nummerserie for ansattreskontro.
NB: Dersom du ønsker å deaktivere ansattreskontro velger du Ikke aktivt. Da vil det ikke lenger være mulig å aktivere reskontro på ansatte og nummerserien reservert for denne funksjonen blir deaktivert.


Les også:

Nummerserie ansattreskontro
Ansattreskontro

DH

Oppdatert på: 02/08/2024

Var denne artikkelen nyttig?

Del tilbakemeldingen din

Avbryt

Tusen takk!