Bruk kategori: føre forskjellige lønnsintervaller
Dersom noen ansatte har 14-dagers lønnsintervall, mens andre har månedlig, kan du opprette to kategorier.
- Gå til Innstillinger i toppmenyen og velg Lønn.
- Klikk på Kontoer og lønn.
- Velg 14-dager på Lønnsintervall.
- Gå til Lønn i venstremenyen og velg Kategori.
- Klikk Ny kategori.
- Skriv inn navn på kategorien og klikk Lagre.
- Klikk Legg til ansatt.
- Sett hake ved de ansatte du ønsker å legge inn på kategorien.
- Klikk Lagre.
- Når du oppretter en lønnsavregning velger du Bruk ansatt kategori.
Når du er ferdig med lønnsavregningen for et annet lønnsintervall kan det være fornuftig å bytte tilbake i Lønnsinnstillinger.
Les alt om lønnsmodulen i regnskapssystemet her.
Oppdatert på: 25/08/2025
Tusen takk!