eFaktura

Dersom det er ønskelig å sende faktura via eFaktura til kunder, kan dette settes opp under Markedsplass. Velg Modul under Markedsplass (1), og velg "e-Faktura" (2) under "Utvidelser".



Fyll deretter ut eventuelle opplysninger som mangler i dialogvinduet, og velg "Aktiver eFaktura".



Når produktet aktiveres vil det basert på organisasjonsnr registreres en ny avtale hos Nets som gjør det mulig å sende eFaktura fra systemet, og registrere nye efaktura-mottakere
Når produktet er aktivert vil du som startet aktiveringen av eFaktura motta en epost

Når eFaktura er aktivert for et selskap, vil kunder som har godkjent Ja Takk Til Alle eFakturaavtaler automatisk markeres som mulige eFakturamottakere. Dette sjekkes basert på fødselsnr, telefonnr, epost-adresse, navn og adresse.

Systemet vil også automatisk sjekke om nye kunder som registreres har akseptert Ja Takk Til Alle, og i løpet av kort tid markere disse også som eFaktura-mottakere. På den måten kan også første faktura til kunden sendes som eFaktura

I tillegg vil systemet hver uke sjekke om noen av av kundene har endret til "Ja Takk Til Alle eFakturaavtaler" (eller endret til "Nei Takk Til Alle"), slik at kundekortet holdes oppdatert.

Sende en eFaktura

I fakturabildet kan man under kundeinformasjon se om kunde har etablert en E-fakturaavtale:



Dersom dette er tilfellet vil kunden kunne motta eFaktura.
Var denne artikkelen nyttig?
Avbryt
Tusen takk!