Innboks
Innboksen finner du under Utgift, og er utgangspunktet for registrering av regninger, kvitteringer og andre utgifter selskapet har.

Når du første gang åpner innboksen er den tom, men det er flere måter å få lagt inn utgiftene i innboksen. Du kan enten laste opp dokumenter fra datamaskinen din, laste opp bilder av kvitteringer fra mobilappen eller sette opp e-postmottak og sende dokumentene på e-post inn i DNB Regnskap. Aktiverer du EHF-mottak vil du også kunne motta faktura rett i innboksen fra andre selskaper, ferdig utfylt



Laste opp dokumenter
Behandle utgift fra innboksen
Slå sammen dokumenter

Laste opp dokumenter
Vi anbefaler at du aktiverer EHF-mottak slik at selskapet mottar flest mulig faktura digitalt rett til regnskapssysstemet. EHF er på mange måter sammenlignbart med eFaktura som du kjenner fra privat nettbank, og forenkler fakturabehandling veldig. Du finner veiledning for å sette opp EHF-mottak her.

Øverst til høyre vil du alltid kunne laste opp dokumenter fra datamaskinen du sitter på, ved å bla gjennom filene dine.

Aktiverer du e-postmottak vil du kunne videresende e-post du mottar til innboksen, eller oppgi e-postadressen til leverandøren din slik at de kan sende e-posten direkte til regnskapet.

Vi anbefaler også at du laster ned DNB Regnskap Mobilapp slik at du kan ta bilder av kvitteringer og laste opp i DNB Regnskap med en gang. Da unngår du å miste kvitteringen før du har rukket å dokumentere den.



Behandle utgift fra innboksen

Trykk på “Registrer” på utgiften du ønsker å behandle.
Her kommer det opp fire alternativer: Regning, kvittering, tilbakebetaling og bilag. Normalt vil du benytte de tre første alternativene for utgifter. Velg det som passer for dokumentet du laster opp.



Se egen veiledning for de ulike typene utgift:
Ny utgift - Regning
Ny utgift - Kvittering
Ny utgift - utlegg/tilbakebetaling

Slå sammen dokumenter
Om du har mottatt flere filer som hører sammen kan du markere alle og registrere dem samlet.


Navigering
Her ser du kilden dokumentet stammer fra. Dette kan være opplasting av dokument, e-post gjennom e-postmottaket, app gjennom DNB Regnskap-appen, eller EHF-mottaket.
Her kan du tilpasse om du vil fjerne noen av kolonnene.
Her kan du justere hvor stor del av skjermen forhåndsvisningen skal ta opp.



E-postmottak
Du kan enkelt aktivere e-postmottak øverst fra innboksen.


Du velger selv hva som står foran «@dnbregnskap.dnb.no» så lenge det er ledig. Denne e-postadressen kan endres ved å skrive inn ønsket adresse og trykke på «Endre e-postadresse».

Det er også mulig å sette opp en e-postadresse som benytter selskapets organisasjonsnummer.

Var denne artikkelen nyttig?
Avbryt
Tusen takk!