Ny utgift - Kvittering

For å registrere et kjøp som er utført ved for eksempel et bedriftskort velger du menyvalget “Utgift” -> Innboks. Last opp kvitteringen til innboksen.

Fra Innboks velger du kvitteringen det gjelder og klikker på «Registrer».  Av de fire alternativene som kommer opp i nedtrekksmenyen velger du «Kvittering».

Legg inn leverandøren under Betalingsinformasjon. Her kan du også opprette ny leverandør.



Videre velger du bankkontoen det ble betalt fra og datoen det ble betalt.

Under “Regnskap” registrerer du «Kostnadskonto» som passer for kjøpet som er gjort, deretter beløp og riktig MVA-kode. Systemet har “Smart bokføring” noe som betyr at det foreslås en kostnadskonto basert på hva som du og andre brukere av systemet tidligere har lagt inn mot denne leverandøren. Se gjerne over forslaget for å være sikker på at det blir riktig for ditt regnskap. Les mer om kostnadskonto her.

Klikk «Bokfør», når den er bokført vil den bli tildelt et bilagsnummer.
Var denne artikkelen nyttig?
Avbryt
Tusen takk!