Artikler om: Utgift

Ny utgift - utlegg/tilbakebetaling

Ny utgift - utlegg/tilbakebetaling



For å registrere et kjøp som er utført ved at en ansatt eller eier har lagt ut privat velger du menyvalget “Utgift” -> Innboks.

Fra Innboks velger du utgiften det gjelder og klikker på «Registrer». Av de fire alternativene som kommer opp i nedtrekksmenyen velger du «Tilbakebetaling».




Legg inn mottaker under Betalingsinformasjon. Her kan du også opprette ny mottaker:



Legg inn ansattnavn og kontonummeret det skal betales til. Legg inn epost, telefonnummer og fakturaadresse hvis ønskelig.




Under “Regnskap” registrerer du «Kostnadskonto» som passer for kjøpet som er gjort, deretter beløp og riktig MVA-kode.  Systemet har “Smart bokføring” noe som betyr at det foreslås en kostnadskonto basert på hva som du og andre brukere av systemet tidligere har lagt inn mot denne leverandøren. Se gjerne over forslaget for å være sikker på at det blir riktig for ditt regnskap. Les mer om kostnadskonto her.




Klikk «Bokfør og betal». Har du integrasjon mot bank kan du velge å sende direkte til nettbanken for godkjenning og utbetaling. Har du ikke integrasjon kan du velge å kun bokføre utlegget, Da vil du finne den igjen under Utgift -> Regninger og kan ved å klikke på de 3 prikkene til høyre registrere den som betalt.

Oppdatert på: 22/11/2022

Var denne artikkelen nyttig?

Del tilbakemeldingen din

Avbryt

Tusen takk!